"Οι μαθητές του 2ου ΕΠΑ.Λ. ΧΑΝΙΩΝ δημιουργούν"
Στα πλαίσια του μαθήματος "Ζώνη Δημιουργικών Δραστηριοτήτων" του τμήματος Α5 της Α΄ Τάξης του 2ου ΕΠΑ.Λ. Χανίων και με υπεύθυνους εκπαιδευτικούς την κ. Τσαχάκη Γεωργία και την κ. Μαρκαντωνάτου Γεωργία οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με την τέχνη του βοτσαλωτού.
Σε συνέχεια της επιτυχημένης δράσης που πραγματοποιήθηκε το σχολικό έτος 2018-2019 με τίτλο "Ο πλούτος της ψηφίδας" κατά τη διάρκεια τηα οποίας οι μαθητές κατασκεύασαν ψηφιδωτά έργα, προχώρησαν στην επαφή και τη γνωριμία με μία άλλη μορφή της ψηφιδωτής τέχνης, το βοτσαλωτό. Η πέτρα έγινε, αυτή τη φορά, το βασικό μέσο με το οποίο οι μαθητές γνώρισαν μία νέα τεχνική που ανάγεται στα βάθη των αιώνων και έχει δώσει εκπληκτικά δείγματα τέχνης.
Με την καθοδήγηση του κ. Μανούσου Αποστολάκη, κηδεμόνα μαθητή του σχολείου, ο οποίος προσφέρει εθελοντικά την υποστήριξή του, οι μαθητές κλήθηκαν να προτείνουν οι ίδιοι σχέδια από τα οποία έγινε η τελική επιλογή και αποτυπώθηκαν με τα βότσαλα. Στα έργα τα χρώματα είναι το άσπρο και το μαύρο με γραμμικά και γεωμετρικά μοτίβα αλλά και ποικίλα σχέδια.
Κατά τη διάρκεια της υλοποίησης του προγράμματος, οι μαθητές εξοικειώθηκαν στην εργασία σε ομάδες συντελώντας έτσι στην ανάπτυξη δεσμών συνοχής μεταξύ τους.
Η ενασχόληση των μαθητών με αυτήν τη μορφή τέχνης δεν έμεινε σε θεωρητικό και επιφανειακό επίπεδο, αλλά προχώρησε σε βιωματική και ουσιαστική μάθηση ώστε οι μαθητές να αντιληφθούν την ουσία και το μεγαλείο της καλλιτεχνικής έκφρασης.
Αναδείχθηκαν δεξιότητες και ταλέντα μαθητών, οι οποίοι ανέλαβαν πρωτοβουλίες και ανέπτυξαν ενεργή δράση καθόλη τη διάρκεια του προγράμματος, το οποίο αποτέλεσε γι' αυτούς μία πραγματική "όαση" στο πιεστικό γνωσιοκεντρικό πρόγραμμα του σχολείου. Η ενασχόληση των μαθητών με αυτήν τη μορφή τέχνης δεν έμεινε σε θεωρητικό και επιφανειακό επίπεδο, αλλά προχώρησε σε βιωματική και ουσιαστική μάθηση, ώστε οι μαθητές να αντιληφθούν την ουσία και το μεγαλείο της καλλιτεχνικής έκφρασης.
Η αξία της δράσης παίρνει άλλες διαστάσεις, αν αναλογιστεί κανείς τις δυσκολίες και τους παράγοντες που προέκυψαν κατά τη διάρκεια της καραντίνας λόγω της πανδημίας. Με την επιστροφή τους στο σχολείο, εκπαιδευτικοί και μαθητές, τηρώντας όλα τα μέτρα ασφαλείας και ξεπερνώντας όλα τα προβλήματα που προκάλεσε η αναστολή της λειτουργίας των σχολικών μονάδων, αφοσιώθηκαν στην ολοκλήρωση των έργων, που τώρα κοσμούν τον περίβολο του σχολείου.
Η ολοκλήρωση και παρουσίαση των τελικών έργων στο τέλος της σχολικής χρονιάς αποδεικνύει τη θέληση, τον ζήλο και την επιμονή των μαθητών από τη μία αλλά και την εκπαιδευτική, παιδαγωγική και καλλιτεχνική αξία αυτής της δράσης, που ευελπιστούμε να συνεχίσουμε με νέες και πρωτοποριακές ιδέες.